reklama

Keď ani zjazvené kolená nestačia

...v boji proti byrokracii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Všetci študenti študujúci v Trnave vedia, aké ťažké je dostať v tomto meste dobrý internát. Ubytovacích kapacít je tu na počet študentov žalostne málo.

Tento rok som bola ubytovaná na pre mňa najvhodnejšom internáte, priamo v budove UCM. Do školy ani do mesta som to nemala ďaleko. Ani po operácií kolena som nemala väčší problém prísť už po 2 týždňoch do školy a byť aspoň na prednáškach, keď už som sa seminárov zúčasťňovať nemohla.

Koncom mája dostali všetci študenti, ktorí podali žiadosť o ubytovanie, rozhodnutia ubytovacej komisie. Zoznam ubytovaných na budúci rok na mňa vyzývavo volal: "Hej! Pre teba tu miesto nie je, veď čo by si chcela? Dochádzaš len 245km!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fajn, no, idem si podať odvolanie. Odvolala som sa nielen na zdravotné problémy, ktoré som potvrdila lekárskou správou, ale pochválila som sa aj mimoškolskými aktivitami, ktoré som počas celého roka robila. (Topiaci sa aj slamky chytá, no nie?) Je síce pravda, že som tú lekársku správu mala pridať už ku samotnej žiaodsti, no v čase, keď ju bolo treba odovzdávať som ju nemala k dispozícií.

Keď som už lekársku správu aj odvolanie držala v rukách, s maličkou dušičkou som ju išla odovzdať. "Dobre, ale pred tým, než túto správu priložíte k vášmu odvolaniu, musíte ju dať odobriť školskému lekárovi." Touto vetou sa začalo moje zbytočné obehávanie lekárov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najprv som navštívila školskú lekárku. Tá mi odmietla správu odobriť, nakoľko nie som jej pacientka (logické), ale povedala, že akonáhle sa u nej registrujem, nebude problém. Super, lenže na to potrebujem kartotéku. A tá je kde? Doma, v Lučenci.

Pri najbližej ceste domov som musela ísť za mojou lekárkou, vypýtať si kartotéku a ísť ku tej trnavskej lekárke ešte raz. Medzitým som sa, však, dozvedela, že nemôžem byť registrovaná u dvoch lekárov, preto som sa pred registráciou radšej popýtala pár otázok školskej lekárky. Aby som v tom mala jasno.

Dnešným dňom končím so skúškami. Má vôbec zmysel registrovať sa do Trnavy? Veď ma, jednak doma čakajú vyšetrenia nielen u ortopéda, ale aj u očnej a jednak som väčšinu času cez prázdniny doma, teda keby som ochorela, tak mi je určite lepšie, zveriť sa do rúk lekárom, ktorí ma poznajú a nebudem sa kvôli vyšetreniam a kartotéke nadrapovať cez polku republiky!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Viete, je to vaše slobodné rozhodnutie. Vy, študenti by ste sa mali počas vášho štúdia registrovať ku školskému lekárovi. Je to však na vás. Ja vám ale odobrenie lekárskej správy nemôžem dať, pretože nie ste u nás registrovaná." Tak som sa poďakovala a šla preč.

Radila som sa aj s vedúcou študentského domova. Povedala som jej, v akej som situácií a či nemôžem odovzdať odvolanie s lekárskou správou bez odobrenia školskou lekárkou. Veď je to čistá byrokracia! Ja som si to operované koleno nevymyslela. Ak je potrebné niečo dokazovať, mám zjazvené obe kolená. Jedno po artroskopií, druhé po plastike väzu. Stačí povedať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"To, že sa lekárske správy musia overiť u školskej lekárky, stanovila ako kritérium ubytovacia komisia. Je mi ľúto, ale ja vám s tým nepomôžem." To bola definitívna odpoveď pani vedúcej.

Takže nielen že dochádzam do školy takmer 250 km, snažím sa popri štúdiu venovať aj mimoškolským činnostiam - robím čosi pre seba aj pre moju školu, mám zdravotné problémy, ktoré by výhodne situovný internát toršku zmiernil, no očividne na takúto "vymoženosť" nemám nárok.

Snažila som sa...

Katarína Acélová

Katarína Acélová

Bloger 
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tichý pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Zoznámte sa ...moja tvorba...Len tak...Nová maturitaZo života K8eMoje kritikyNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu