reklama

Kde sa podeli moje rozprávky?!

Môj zúfalý výkrik do tmy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Už týždeň sa doma vytešujeme z vymoženosti zvanej DigiTV. Mne osobne sa najviac páči kanál, kde dávaju historické filmy a dokumenty, ale nie o tom som chcela.

Dnes som si s chuťou zapla starý dobrý Cartoon Network.

Už aj pred (asi) siedmimi rokmi som ho pozerávala. Vtedy sme mali náš prvý satelit a ja som sa veľmi tešila z kanálu plného rozprávok, i keď boli v angličtine. Táto stanica sa po čase stala jednou z vecí, vďaka ktorým teraz nemám problém komunikovať v angličtine. No potom nám ju zakódovali (alebo prešla na digitálne vysielanie) a po mojich obľúbených rozprávkach zaľahla zem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak sa mi pred očami, znovu, po niekoľkých rokoch objavila známa značka a ja som sa tešila že si kúsok oddýchnem pri rozprávkach typu Two stupid dogs, Dexter´s laboratory, Cow & Chicken a mojej najobľúbenejšej dvojici Tom & Jerry.

Namiesto toho som však udivene pozerala na nejakú, v plnom prúde prebiehajúcu intergalaktickú vojnu dvoch príšerných mutantov, superžienky so schopnosťami supermana a ľudí, ktorých ruky sa začali premieňať na chápadlá, ich bruchá sa rozpárali a vyskakovali z nich iné malé potvory.

Bolo to nechutné! A pri predstave, že sa na toto pravidelne dívajú nejaké decká vo veku od cca 5-15 rokov, ma až zamrazilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Načo sa pri hraných filmoch, ktoré bežne pozerávame, objavuje v hornom rohu logo smutného smajla s číslami 12, 15, 18,...? (Pevne verím, že ešte existujú zodpovední rodičia, ktorí si dva krát premyslia či dovolia svojmu dieťaťu potom pozerať ten-ktorý film s takýmto logom.) Načo tieto logá a všetky upozornenia typu Nevhodé pre deti do X rokov vôbec sú, keď sa deti so všetkými nechutnosťami z hraných filmov bez problémov stretnú v animovaných rozprávkach určených práve im?

Čo im toto dá? Zdivenosť. A vidím to v škole, kde moja mama pracuje (a som si istá, že aj ostatní učitelia mi dajú za pravdu), že deti sú divé, drzé a nemajú rešpekt pomaly pred ničím. Nechcem sa chváliť, ani nič podobné, ale pamätám si na to, aký veľký rešpekt som ako piatačka na základnej mala voči ôsmakom alebo nebodaj žiakom zo strednej školy. A toto bolo len v rokoch 1997/1998. Aké iné to bolo napríklad v rokoch päťdesiatych či šesťdesiatych? To znie teraz ako rozprávka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A týmto článkom som chcela povedať len toľko, že chcem späť staré dobré rozprávky, pretože tieto novodobé hlúposti na deti rozhodne nevplývajú dobre!

L15

Katarína Acélová

Katarína Acélová

Bloger 
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tichý pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Zoznámte sa ...moja tvorba...Len tak...Nová maturitaZo života K8eMoje kritikyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu