reklama

Deň prvý - Slovenský jazyk a literatúra

Som jedna z tých takmer 65 000 maturantov, ktorí dnes zasadli do lavíc slávnostne oblečení a zahájili písomné maturitné skúšky slohom zo slovenčiny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Už koncom januára sme dostali maturitné žánre, z ktorých 4 sa dnes písali. Fajn výber, nie? Celkom sa mi pozdávala úvaha a rozprávanie, no vrásky na čele mi robil výklad. To ja akože mám písať výklad? Odborný text? Však nemám z ničoho odborné znalosti tak čo výmýšľajú?

Pár dní pred dňom D sa po internete aj inými spôsobmi šírilo všeličo. K nejednému z nás sa dostalo i toto. (Vtedy bez tých vyrehotaných smajlíkov samozrejme.)Ďalšie tipy padali aj na Ľudovíta Štúra alebo povodne. Veľmi dobre som sa bavila na tých úbožiakoch, ktorí tomu uverili a hneď všemožným spôsobom hľadali vypracované témy alebo možnosti ich spracovania. Topiaci sa aj slamky chytá. Ja som si pre istotu povedala, že neuverím ani jednej z týchto pseudotém. Veď čo už je na jednom slohu? Každý robí z komára somára a v čom im predpríprava pomôže? Mne by asi nepomohla, rada píšem to čo ma k téme momentálne napadne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ako to napokon s pravými témami vypadalo? Pre mňa vynikajúco. Našla som tam aj úvahu aj rozprávanie. Keď som si ich dôkladne prečítala začala som vyberať. Keďže mám vyššiu (A) úroveň, musela sam napísať aspoň 3 strany. V danom momentne som si nevdela zosumarizovať myšlienky na žiadnu z tém okrem rozprávania. Lákal ma aj ten Konfuciov výrok, ale mala som obavy, že to na ten rozsah nenapíšem. Tak som skončila pri rozprávaní o tom čo skrýva každá lavica.

Myslím, že sa mi celkom darilo. Už po polhodine som mala zapísanú jednu stranu. Koncept mi vyšiel na 4 strany, administrátorovi som nakoniec odovzdala čistopis zaplnený na 3 a pol strany. Jediný strach mám len z toho, či som sa neodklonila veľmi od témy. Už mi len zostáva dúfať, že nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zajtra je na programe angličtina. Nemám strach, minulý rok som zvládla štátnicu, s maturou by problém byť nemal. Idem sa ešte pozrieť po nete, aké "témy" ma čakajú zajtra...

Katarína Acélová

Katarína Acélová

Bloger 
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tichý pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Zoznámte sa ...moja tvorba...Len tak...Nová maturitaZo života K8eMoje kritikyNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu