reklama

Vážené ZSSK, ďakujeme, že nám skvalitňujete cestovanie!

Každý rok v decembri ZSSK mení cestovné poriadky a snaží sa tým skvalitniť cestovanie po Slovensku. Tohoročnými zmenami, ktoré začnú platiť od 14. decembra, sa im to podarilo naozaj kvalitne!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu
(zdroj: Barbora Tabacková)

Minulosťou dobre poučená som sa už dnes rozhodla kúpiť si cestovný lístok aj s miestenkou na vianočnú
cestu domov. Už pri pokladni ma pracovníčka železníc prekvapila, keď mi povedala, že vlak, na ktorý si pýtam miestenku v systéme nemá.

,,Mám tu len vlak, ktorý ide z Bratislavy o 14:21."

,,Aha, to už je po zmene cestovných poriadkov", pripomenula som to tete v pokladni. ,,To ho posunuli o dobrú hodinu skôr ako chodí teraz, ale fajn, poprosím si teda miestenku na ten vlak... Až do Lučenca, prosím." ... aspoň budem skôr doma, ako dobre!

Spokojnučká, s lístkami v rukách som sa vrátila na internát. Bola som zvedavá, kedy presne by som týmto vlakom mala prísť domov, tak som si naťukala cp.sk a po zadaní údajov mi pred očami zablikala informácia
Lučenec 19:51

Čože? ? ? Veď teraz, keď cestujem z Trnavy do Lučenca, pohnem sa o 14:55, v Galante prestúpim na rýchlik z Bratislavy a doma som o 19:30! Po 14. decembri budem z Trnavy odchádzať už o 14:06 a domov sa dostanem o 19:51 ? ? ?

To je divné, čo sa zmenila trasa vlaku? Klikla som si na podrobnosti o trase a všimla som si, že vo Zvolene budeme čakať neuveriteľných 96 minút! Prečo? Nuž, aj teraz je tomu tak, že vo Zvolene sa náš vláčik rozdelí. Prvé (asi) 4 vozne smerujú do Banskej Bystrice, ostatné pokračujú do Košíc. Ale dnes toto čakanie trvá 23 minút, čo je OK.

Milé ZSSK, prečo sa toto čakanie vo Zvolene predlžuje na 96 minút? Určite ste sa vo svojich výpočtoch nepomýlili?

Po prvotnom šoku som hľadala alternatívu, ako sa dostať zo Zvolena domov čo najskôr.

Aha! Osobáčik do Fiľakova! Stojí pri každej vŕbe a trasu Zvolen - Lučenec oproti rýchliku naťahuje o dobrých 20 minút. Tento spoj nemám rada, ale keď už mám ten lístok kúpený (a vlastne autobusom by som kvôli zdravotným problémom necestovala), som nútená podriadiť sa. Ale...

Milé ZSSK, tomuto vy hovoríte skvalitňovanie cestovania a zvyšovanie komfortu cestujúcich?

Na vami uprednostňovanej severnej trase BA-KE možno.

Fajn, to že musím pri cestovaní do školy a späť prestupovať v Galante - ok. Už som si zvykla. Ale prečo treba meniť celkom fajn, zaužívanú dĺžku cesty a tým nútiť cestujúcich smerujúcich na stredné Slovensko prestupovať a v prípade meškania rýchliku aj vystavovať stresu z toho ”Čo ak nestihnem ten prípoj?"

A to nehovorím len za seba a svojich priateľov - rodákov, ktorí študujú alebo pracujú v Bratislave, resp. na západnom Slovensku. A čo takí cestujúci, čo sa potrebujú dopraviť trebárs zo Žarnovice do Rožňavy? Majú si prestúpiť na autobus? To 96 minútové čakanie asi nebude baviť veľa ľudí.

Milé ZSSK, ak je vo vašom skutočnom záujme skvalitnenie vašich služieb, prosím o prehodnotenie nastávajúcich zmien!

(Je toto len zbytočný výkrik do tmy? Uvidíme. Do 14. decembra ešte času dosť.)


Katarína Acélová

Katarína Acélová

Bloger 
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tichý pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Zoznámte sa ...moja tvorba...Len tak...Nová maturitaZo života K8eMoje kritikyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu