reklama

Ako po vojne

Fotografie z miest, kde Lučenec vyzerá akoby spred 60-tich rokov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

V dnešné príjemné a konečne jarné popoludnie som si urobila prechádzku do jednej z tých na mňa mystickejšie pôsobiacich častí mesta.

Južná časť mesta je pre tých skôr narodených známa ako židovské geto, ktoré bolo zriadené v máji roku 1944. Do niekoľkých domčekov (na mapke sú očíslované) tu vtedy nasťahovali všetkých židovských obyvateľov mesta.

Obrázok blogu


Hrubá čiara znázorňuje Tuhársky potok 

Keď som sa túto informáciu dozvedela, veľmi ma to neprekvapilo. Husova ulica, ktorá bola kedysi súčasťou geta dnes vyzerá veľmi biedne a pár celistvých domčekov jej celkový vzhľad nezachráni. No vždy, keď sa tadeto prechádzam, ako keby som počula ten plač, krik a cítila strach, smútok a zdesenie, ktoré na tomto mieste panovalo od mája do júna 1944.

Dnes tu človek s bežným videním nenájde nič len prach, neporiadok a špinu. Pre mňa táto ulica dýcha históriou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Husova ulica (pohľad od tržnice)

Obrázok blogu



Obrázok blogu


Staré múry, staré príbehy

Obrázok blogu


Tri veže v popredí, tri veže v pozadí

Obrázok blogu


Kontrast (v pozadí najmladšie budovy mesta "mrakodrapy" ESO)

Obrázok blogu


Ktovie, čo by porozprávali tieto zvyšky domov, keby mohli hovoriť...

Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu


...a ktorú izbu zdobila takáto tapeta?

Obrázok blogu


Odtiaľto aj cigáni zutekali

Obrázok blogu


Okno do...?

Obrázok blogu


Biela vlajka bola vyvesená


Počas denného svetla vám táto ulica ukáže mnoho zo svojich "krás", ale po západe slnka je jednou z najnebezpečneších. Dýchať históriu tu o takomto čase už neodporúčam.

Katarína Acélová

Katarína Acélová

Bloger 
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tichý pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Zoznámte sa ...moja tvorba...Len tak...Nová maturitaZo života K8eMoje kritikyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu