reklama

World press photo: A víťazom sa stáva...

Začiatkom februára sa celý svet dozvedel, ktoré fotografie z rôznych kútov sveta sa stali vo svojich kategóriách tými NAJ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Afgánsky muž držiaci zraneného chlapca
Afgánsky muž držiaci zraneného chlapca (zdroj: Balazs Gardi, Maiarsko)



Pozorne som si ich na hlavnej stránke súťaže prezrela. Mnohé z nich majú niečo do seba, ale možno aj "od seba". Každá z fotografií je unikátna pretože zachytila jedinečný okamih a niekedy ju fotoreportér vytvoril aj napriek tomu, že bol ohrozený jeho vlastný život.

John Moore, USA
John Moore, USA 



Fotografia unaveného vojaka, letiacich črepín a roztrhaných tiel po útoku na Benazir Bhuttovú, afgánskeho muža, ktorý drží zranené dieťa... I takéto obrázky sa našli medzi ocenenými. Čo tieto fotografie spája? Bolesť, smútok, nešťastie.

Obrázok blogu



Čo o ich úspešnosti rozhodlo? Určite aj fakt, že vystihujú niečo osobité, niečo, čo v ostatných častiach sveta nie je možné vidieť každý deň. Niečo, čo môže priblížiť dianie vo svete každému. Ich drsná autentickosť.

Milujem fotografovanie. Keď som si prezerala tieto fotografie, bola som ohromená a zároveň mnou otriasla predstava, ako by som konala ja v podobnom prípade, na mieste kde to vrie.

Snažila som sa vcítiť do momentálneho "stavu" toho - ktorého fotografa. Ako to prebiehalo pred tým a po tom, ako stlačil spúšť?

Neviem či by som dokázala fotiť ľudské utrpenie. Fotografiu afgánskeho muža držiaceho malého chlapca považujem za úplne nádhernú. No keď si predstavím, že to nie sú nainscenované pózy typu Saudekovej tvorby, ale krutá realita... neviem si predstaviť, že by som pchala svoj objektív "pod nos" človeku ktorý sa trápi, miesto toho, že by som sa snažila mu aspoň trochu pomôcť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Takagi Tadatomo, Japan
Takagi Tadatomo, Japan 



Na jednej strane týchto fotografov obdivujem. Že dokážu za každej okolnosti pracovať naplno a podávať aj prostredníctvom fotografie správy o dianí vo svete, no na druhej strane sú stále moje zmiešané pocity.

Cédric Gerbehaye, Belgium
Cédric Gerbehaye, Belgium 


Fotiť či nefotiť...ľudské utrpenie, bolesť, skazu, nešťastia?


Katarína Acélová

Katarína Acélová

Bloger 
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tichý pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Zoznámte sa ...moja tvorba...Len tak...Nová maturitaZo života K8eMoje kritikyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu